Young Lions 2017

Årets opgavestiller var NGO’en (RED), der bekæmper AIDS. (RED) samarbejder med virksomheder som fx Apple, hvor forbrugere kan købe en rød iPhone og en procentdel af salget går direkte til (RED).

UDFORDRING
Da alle (RED)-produkter bliver solgt gennem partnere, har (RED) ikke selv mulighed for at influere forbrugere i en købssituation. De ønskede derfor løsninger til, hvordan de digitalt kunne informere om (RED) til Millenials i købsprocessen.

LØSNING
De fleste googler et produkt, inden de køber det. Vores løsning var derfor at samarbejde med Google, om at ’disrupte’ søgeresultaterne. Når man søger på ’hvid iPhone’, vil Google skrive ’mente du rød?’, og kun røde iPhones vil fremgå af søgeresultaterne. En faktaboks forklarer, at det at købe rødt redder liv. Kampagnen blev desuden støttet op af adskillige tiltag på (RED)s hjemmeside og sociale medier + celebrities.

http://markedsforing.dk/artikler/cannes-lions/dansk-young-lions-s-lv-i-cannes

Denmark CyberDenmark Cyber